TB jogviszony igazolás lekérése
Az Otthon Start program igénylésének egyik alapfeltétele, hogy rendelkezz legalább két éves folyamatos TB jogviszonnyal.
A hitelkérelemhez minden esetben csatolni kell az adós TB jogviszonyát igazoló dokumentumot, és ha a feltételek megkövetelik, akkor az adóstárs vonatkozó igazolását is.
Az alábbiakban lépésről lépésre megmutatom, hogyan tudod beszerezni ezt az igazolást – akár személyesen nyomtatványon, akár online, Ügyfélkapun keresztül.
TB jogviszony igazolás kérése papír alapú nyomtatványon személyesen

A TB jogviszony igazolást egyszerűen kérheted egy nyomtatvány kitöltésével.
A kitöltött nyomtatványt a lakóhelyed szerint illetékes kormányhivatal egészségbiztosítási osztályához kell benyújtanod.
Fontos, hogy nyomtatott betűkkel, jól olvashatóan töltsd ki.
Kattints az alábbi képre a nyomtatvány letöltéséhez:
TB jogviszony igazolás kérése Ügyfélkapun keresztül

Ha az Otthon Start program kedvezményeihez szükséged van biztosítási jogviszonyt igazoló Hatósági Bizonyítványra, akkor azt az Ügyfélkapun keresztül is lekérheted, gyorsan és kényelmesen.
Így tudod megtenni lépésről lépésre:
Nyisd meg az e-Papír oldalt
Lépj a epapir.gov.hu oldalra.Jelentkezz be
Kattints a Bejelentkezés gombra, majd add meg az Ügyfélkapus felhasználóneved és jelszavad.Válaszd ki a témát
Témacsoport: Kormányhivatali ügyek
Ügytípus: Egészségbiztosítási pénztári feladatok
Add meg a címzettet
A lakcímed szerinti megyeszékhely járási hivatalt válaszd ki
Budapesti lakcím esetén: XIII. kerületi Hivatal
Írd be a levél tárgyát
Otthon Start program igényléséhez szükséges biztosítási jogviszonyt igazoló Hatósági Bizonyítvány kiállításaÍrd be a levél szövegét (változtatás nélkül):
T. Hatóság, kérem az Otthon Start program keretében biztosított FIX 3%-os lakáshitelről szóló 227/2025. (VII. 31.) Korm. rendelet kedvezményeinek igényléséhez szükséges biztosítási jogviszonyt igazoló Hatósági Bizonyítvány kiállítását és megküldését. Kérem, hogy elektronikusan hitelesített példányt küldjenek részemre az Ügyfélkapu tárhelyre.Csatold az igénylő nyomtatványt (ha van)
Kattints a Tovább a csatolmányokhoz gombra, és töltsd fel.Küldd be
Nyomd meg a Beküldés gombot – így a kérelmed elektronikus úton eljut az illetékes hivatalhoz.
Mi történik ezután?
A hatóság pár napon belül elkészíti az igazolást
Elektronikusan hitelesített PDF formátumban megjelenik az Ügyfélkapu tárhelyeden
Értesítést kapsz róla e-mailben vagy SMS-ben (a beállításaidtól függően)