Játéktippek

12 játéktipp utazáshoz, hogy ne unatkozzon a család, míg célba ér


  • Ott vagyunk már?

  • Nem...

  • Ott vagyunk már?

  • Még nem...

  • Na jó, ott vagyunk már?

  • Nem...

  • Ott vagyunk már?

  • Úgy unatkozom...

  • Hát foglald el magad valamivel...

Ha gyerekekkel utazunk előbb-utóbb felmerül ez a kérdés, mely Shreknek is fejfájást okozott. De hogy nálunk az utazás ne induljon vagy záruljon stresszesen, összegyűjtöttünk néhány játékot, amit autóban, vonaton, buszon is bevethetünk.

Kisebb korosztállyal is bevethető játékok:

  1. Meselánc: A család egyik tagja elkezd egy mesét az első mondattal, a többiek pedig a saját fantáziájukat használva hozzáfűznek egy másikat és így alakul ki a család meséje. Bátran lehet kezdeni a klasszikus: Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy király/királylány

  2. Igaz vagy hamis?: A család egyik tagja mond egy állítást - pl. azt, hogy a kutyánk sokat nyávog. A család többi tagja pedig eldönti igaz-e, és ha nem, akkor mi vele a bibi.

  3. Mondd a neved...a játék lényege az, hogy különböző hangszíneken, különböző hangulatban kell az egyes családtagok neveit kimondani. Például "Mondd a neved vidáman, csodálkozva, dühösen, ijedten, kacagva" stb. Mehet ugyanez állathangokat utánozva is.

  4. Autó bingó: Ki talál több piros/fehér/fekete autót? Ki talál több olyan autót, mint amilyennel utazunk vagy mint a kedvenc márkánk?

Játékok iskolás kortól:

  1. Tippjáték: Amerre visz az utunk arra fogadásokat kötünk. Csak a fantáziánk szabhat ennek határt. Pl: Férfit, nőt vagy gyereket látunk meg először a következő településen? Hány templomtornyot számolhatunk majd meg a legközelebbi városon áthaladva? Mennyi biciklist kell kikerülni, amíg célba érünk?

  2. Mondd a jelszót: Találjunk ki egy olyan szót, amit ritkán használ a család. Az elkövetkező percekben mindenkinek minden egyes mondatában szerepelnie kell ennek a jelszónak.

  3. Szólánc: ezt több verzióban is játszhatjuk, és így korosztályhoz igazíthatjuk. Valaki elkezdi egy szóval, a következőnek olyan betűvel kell szót mondania, amilyen az előző szó utolsó betűje. pl. alma- ablak-kakas-sirály
    - Játszhatjuk szótagokkal is: kályha - hajó - jóság
    - Valaki mond egy szót, majd a következő egy újabbat hozzátesz, de mondja az előzőt is, például valamilyen tárgykörben (növények, állatok, stb. ), így ismétlik az egyre hosszabb szóláncot. pl. alma, alma-körte, alma-körte-barack, alma-körte-barack-eper

  4. Barkóba: Lehet úgy is játszani, hogy egyszerűen gondol valaki valamire, és azt próbálják meg a többiek kideríteni különböző kérdésekkel. De akár az is izgalmas lehet, ha egy olyan dologra gondolhatunk csak, amit az utazás közben éppen látunk.

  5. Rendszámtábla figyelés: Ki talál előbb olyan rendszámot, amiben duplán szerepel ugyanaz a szám vagy betű? Ki talál nagyobb számot a rendszámtáblán? Ki tud értelmes szót kirakni a következő autó rendszámának betűiből.

Papírral és ceruzával bevethető játékok

  1. Amőba: Ketten játsszák, az egyik játékos X, a másik O jeleket tesz. Az nyer, akinek 5 db jele kigyűlik egymás mellett függőlegesen, vízszintesen, vagy átlósan.

  2. Akasztófa: az egyik játékos gondol egy szóra, és a másik játékos megpróbálja kitalálni a szót a szóban szereplő betűk kitalálásával. Annyi vízszintes vonalat kell húzni, ahány betűből áll a szó. Ezután a játékos betűket mond, ha az szerepel a szóban, akkor a helyére kerül, ha nem, akkor kezdődik az akasztófa rajzolása az emberrel. A játék akkor ér véget, ha a játékos kitalálja a szót még azelőtt, mielőtt készen le van rajzolva az akasztófa, vagy az akasztófa és az ember lerajzolásra kerül.

  3. Ország-város: Az egyik játékos magában mondja az ábécét, majd valaki megállítja, ahol éppen tart, azzal a kezdőbetűvel kell országot, várost, fiúnevet, lánynevet, növényt, állatot, tárgyat írni a papírra.